Praca w firmie
Pracuj nad projektami w firmach, które zajmują się tworzeniem gier, ilustracji, reklam, filmów lub kreskówek.
2D Grafika do Gier — to kurs stworzony z myślą o osobach, które chcą wejść do branży gamedev i tworzyć grafikę zgodną z realnymi wymaganiami firm gamingowych. Krok po kroku poznasz wszystkie etapy produkcji grafiki 2D — od pierwszego szkicu, przez stylizację i kompozycję, aż po finalny materiał gotowy do wdrożenia w grze.
Podczas kursu będziesz pracować nad elementami graficznymi do różnych gatunków gier, takich jak runner, platformer, city builder czy match 3. Nauczysz się tworzyć dynamiczne kompozycje i uczyć się stylu casual — popularnego i szeroko stosowanego w branży. Poznasz też zasady budowania środowisk, lokacji, interfejsów oraz pracy z oświetleniem, tonem i perspektywą.
Ważną częścią kursu jest także wykorzystanie wsparcia narzędzi 3D — uproszczonych modeli czy schematycznych przestrzeni — które pomogą Ci przyspieszyć pracę, ustalić właściwy kadr, światło oraz zaplanować bryłę w przestrzeni. Dzięki temu nauczysz się nie tylko rysować, ale też podejmować decyzje projektowe zgodnie z potrzebami gameplayu.
Po kursie będziesz potrafić stworzyć własny zestaw grafik do gry — od assetów po plansze — i przygotować profesjonalne portfolio pod kątem pracy w studiu lub jako niezależny grafik 2D.
Artem Husak
Witajcie przyjaciele, mam na imię Artem!
Zgromadziłem doświadczenia i chcę się nim z Wami podzielić, bo jestem w branży od 17 lat, a nawet więcej: rysuję grafikę do gier, robię rzeźbę cyfrową, robię 3D modelowanie i grafiki koncepcyjne. Współpracowałem z Room 8 Studio, Devoted Studios.
Ale moje doświadczenie to nie tylko praca. Studiowałem w Instytucie Kultury i Sztuki, więc podzielę się też twórczymi studenckimi niuansami. Ponadto nie tylko uczę od ponad 10 lat, ale jestem także autorem wielu podręczników i kursów ArtCraft.
Ilość absolwentów: 4019
Język kursu: Polski
Tablet graficzny i Adobe Photoshop
Umiejętności, pozwalające tworzyć grafikę do niemalże każdego gatunku gier 2D
Znajomość zaawansowanych narzędzi programu Photoshop
Zdobycie nowego zawodu lub hobby
Praktyczne zadania do każdego modułu
Profesjonalne metody uproszczenia i przyspieszenia pracy
Gotowy projekt grafiki do własnej gry od A do Z
Rejestracja Od razu otrzymujesz dostęp do kursu, rejestrujesz się na platformie edukacyjnej i dołączasz do naszej społeczności
Teoria i praktyka Zaczynasz moduł szkoleniowy, oglądasz wykłady, wykonujesz zadania praktyczne, wysyłasz je do sprawdzenia i przechodzisz do kolejnego modułu
Feedback Dostajesz feedback od mentora, poprawiasz błędy oraz uwzględniasz uzyskane rady i wskazówki podczas wykonywania kolejnych zadań
Wsparcie Od poniedziałku do piątku jesteś w kontakcie z naszymi menedżerami wsparcia, którzy z chęcią udzielą odpowiedzi na pytania i pomogą sprostać napotkanym trudnościom
Wybierz dogodną dla siebie wersję kursu
Zrób krok w stronę ciekawego hobby, nowej ścieżki zawodowej lub dodatkowego źródła dochodu
W drugim module będziemy poznawać schematy kolorystyczne podczas pracy nad ikonkami, uczyć się ich szkicować i posługiwać się narzędziami wektorowymi. Poznamy także metody szybkiej koloryzacji.
● narzędzia i techniki tworzenia elementów gier;
● koloryzacja obrazu czarno-białego;
● harmonia kolorów w projekcie gry;
● kompozycja;
● kompilacja i finalizacja układu do prezentacji.
Zadanie domowe. Pracujemy nad tonowaniem i koloryzacją elementów gry, wykorzystując metody i techniki omówione na wykładzie. Biorąc pod uwagę wprowadzone zmiany, maksymalnie jakościowo tworzymy układ.
W trakcie trzeciego modułu zapoznamy się z koncepcją izometrii gry: tworzymy komórki siatki izometrycznej, obiekty. Ćwiczymy konstruowanie skomplikowanych form, sposoby wskazywania kierunku obiektów.
● podstawy pracy z izometrią gry;
● narzędzia wykorzystywane do edytowania wyrazistości i artyzmu w izometrii;
● zasady organizacji elementów na rysunkach izometrycznych;
● stosowane techniki i triki.
Zadanie domowe. Tworzymy mapę przejścia poziomów w izometrii do własnej gry, wykonaną liniami.
W czwartym module poznamy fizykę światła, dowiemy się jak powstaje cień i jaka jest różnica między Ambient Occlusion a oświetleniem globalnym.
● praca z objętością i światłem;
● narzędzia do koloryzacji;
● praca z podstawowymi materiałami;
● dalsze budowanie mapy poziomów.
Zadanie domowe. Rysujemy, maksymalnie jakościowo, co najmniej jeden element gry w izometrii, który będzie charakteryzować się co najmniej 3 różnymi rodzajami materiałów.
W piątym module zapoznamy się z tworzeniem bohaterów, NPC, stylizacją i sylwetkami. A także będziemy analizować emocje, pozy i cechy charakterystyczne bohaterów.
● podstawy projektowania postaci do gier mobilnych;
● praca ze szkicami;
● korzystanie z pokazanych wcześniej technik podczas pracy z NPC;
● stworzenie dodatkowych wariantów bohatera.
Zadanie domowe. Dodajmy do naszej gry NPC — stylizowaną postać mentora, która będzie się pojawiać w rogu ekranu i opowiadać o czymś podczas gry.
W szóstym module będziemy rozmawiać o Splash screen i sposobach optymalizacji procesu za pomocą oprogramowania 3D. Zapoznamy się z ZBrushem, KeyShotem i sposobem dopracowania wizualizacji sceny w Photoshopie.
● krótko o koncepcji i zadaniach Splash screen;
● zasady pracy z kompozycją kadru;
● wykorzystanie 3D podczas pracy z trudną kompozycją;
● overpaint i niezbędne narzędzia.
Zadanie domowe. Eksperymentujemy z połączeniem 2D+3D: tworzymy kompozycję Splash Screen.
Analizujemy etapy pracy finałowej: jak zebrać elementy, skomponować, strukturyzować, przedstawić i dodać do portfolio.
● praca nad projektem finałowym;
● porady i instrukcje dla początkujących twórców gier.
Zadanie domowe. Weryfikujemy cały materiał kursu, wprowadzamy poprawki i uzupełniamy brakujące elementy, aby zapewnić wysokiej jakości prezentację projektu.
Pracuj nad projektami w firmach, które zajmują się tworzeniem gier, ilustracji, reklam, filmów lub kreskówek.
Monetyzuj wiedzę, tworząc własne książki, pocztówki i ilustracje.
Pracuj zdalnie i przyjmuj zlecenia z całego świata na tworzenie różnego rodzaju grafiki.
Kreatywne hobby działa jak art terapia. Rozwijaj się dla siebie, rysuj kiedy i co chcesz, realizując przy tym własne pomysły.
➪ Obejrzyj wykład ➪ Wykonaj zadanie domowe ➪ Otrzymaj profesjonalny feedback
➪ Wybierz dogodną dla siebie wersję kursu ➪ Kontynuuj zdobywanie wiedzy w wygodnym tempie, z dowolnego miejsca. A my będziemy Ci towarzyszyć na tej drodze!
Zacznij za darmo! Pierwszy moduł + feedback mentora czekają.
Obie wersje kursu oferują dostęp do kursu na zawsze, liczne zadania praktyczne oraz możliwość pełnego zwrotu kosztów w ciągu 14 dni!
🌟 Dostęp do wszystkich 7 modułów szkoleniowych
🌟 Bezpłatny feedback tekstowy do pierwszego modułu
🌟 Możliwość przejścia na wersję Premium za dodatkową opłatą
❌ Brak feedbacków do pozostałych 6 modułów szkoleniowych
❌ Brak dostępu do modułu dyplomowego
❌ Brak Certyfikatu i Dyplomu (są one potwierdzeniem posiadanej wiedzy i umiejętności, które można zweryfikować jedynie w wersji Premium)
✅ Dostęp do kursu na zawsze
🌟 Dostęp do wszystkich 7 modułów szkoleniowych + Dostęp do modułu dyplomowego
🌟 8 feedbacków tekstowych (po jednym do każdego z 7 modułów szkoleniowych oraz do modułu dyplomowego)
🌟 Możliwość uzyskania Certyfikatu (pod warunkiem wykonania 75% zadań praktycznych)
🌟 Możliwość uzyskania Dyplomu (pod warunkiem spełnienia wymóg Certyfikatu oraz wykonanie ponadto pracy finałowej)
✅ Dostęp do kursu na zawsze